Hitte - Reisverslag uit Zubiri, Spanje van Mieke Ligthart - WaarBenJij.nu Hitte - Reisverslag uit Zubiri, Spanje van Mieke Ligthart - WaarBenJij.nu

Hitte

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

07 September 2014 | Spanje, Zubiri

Vandaag aangekomen in Najera na een tocht van 31 km, de eerste 13 gingen matig, veel last van mijn voeten, blaren en heupen, na een kop thee en een advil ging het beter toen had ik de spurt erin. Veel langs wijngaarden gelopen in de hitte, vooral de laatste 5 km was een crime, mijn water was op de hitte was moordend en de route niet interessant, gelukkig kwamen we om 15.30 doodop aan bij onze alberge, slapen met zijn vieren op een klein kamertje.

Gister ook 30km gelopen van Los Arscos naar Logronjo, prachtige tocht maar ok veel in de hitte. ´s avonds het prachtige spaanse avonleven meegemaakt, echt heel anders dan bij ons, flanerende vrouwen in prachtige jurken, iedereen op straat, mooi gezicht.

Evewn onze dagindeling:
5.00 uur opstaan, tusse 05.30 en 06.00 uur op weg met of zonder ontbijt dat hangt af van de auberge, zo rong 08.00 uur hopen we iets te vinden waar we kunnen ontbijten, dan al 2 uur gelopen in het donker. Meestal lopen we tot 14 tot 16.00 uur, en neem van mij aan het is hard werken. Daarna douchen en de was doen, uiteraard daarna en biertje pakken en een uur rusten, ons lijf even tot rust laten komen. schrijven en relaxen, zo rond 19.00 een pelgrimsmaaltijd nutigen, voorgerecht, hoodgerecht en toete voor ongeveer 11,00 euro. We eten bijna altijd met ander mensen die we onderweg tegenkomen. Zo rond 21.00 en 21.30 liggen we in bed.

Beghoorlijk vast patroon.
Morgen gaan we maar 20km lopen even de spieren wat meer rust geven.

Ik kan alleen maar zeggen dat het fantastisch is, 8 uur lang hard werken, want het is best zwaar, maar ´s middags en ´s avonds is het echt genieten en vakantie vieren.

• 07 September 2014 - 23:17

Corina:

Heey Mieke,

Fantastisch om je verhaal te lezen. Ik heb zoveel respect voor jullie. 31 km lopen in de hitte is vast geen pretje en vakantie kan je het al helemaal niet noemen. Fijn dat jullie zoveel mensen ontmoeten en heel veel plezier hebben in de vrije uurtjes. Heel veel succes, zet hem op en vooral genieten. Xx

• 08 September 2014 - 06:21

Saskia Steur:

Hoi Mieke, wat een tocht, zeg. Petje af. Ik ga even heel goed op zitten letten, want ik wil deze pelgrimsroute ook wandelen. Sterkte met de hitte... en al die kilometers. Fijn te lezen dat je de tocht niet alleen doet. Ik loop in gedachte 's ochtends een stukje met je mee, omdat ik elke dag om 5 uur opsta en om 5:45uur gaan wandelen (2-5 km). Goed dat je er ook van geniet! Big Hug, Saskia

• 08 September 2014 - 09:14

Lieke Du Bois :

Wow, klinkt heel bijzonder en ook bijzonder zwaar. Echt heel leuk om zo op de hoogte te blijven. Diep respect voor jullie beiden. Succes!!
    Groetjes Lieke

• 08 September 2014 - 11:17

Saskia:

Wowww Miek wat een regelmaat daar hou ik van hihi Zet hem op en veel plezier verder!